مطالب مفید

چند نکته‌ی مهم درمورد هتل‌ها

چند نکته‌ی مهم درمورد هتل‌ها وجود دارد که تصورات ذهنی ما، آن‌ها را جور دیگری در باورمان ساخته‌اند. البته نمی‌توان با قطعیت تمام اعلام کرد که این تصورات نادرست هستند، اما در بعضی مواقع کیفیت سفر ما را تضمین نخواهند کرد. با سفزون همراه شوید تا با این ۷ ‌نکته‌ی مهم درمورد هتل‌ها آشنا شوید.

  1. ستاره‌ها معنی خاصی ندارند
ستاره‌ها معنی خاصی ندارند| ۷ نکته‌ی مهم درمورد هتل‌ها

اطلاع از مفهوم تعداد ستاره‌های یک هتل، اولین نکته‌ی مهم درمورد هتل‌ها به‌حساب می‌آیند. همه‌ی ما وقتی چشم‌مان به یک هتل پنج ستاره می‌افتد، ذهنمان به‌طور خودکار فرض می‌کند این هتل بهترینِ بهترین‌هاست! درست است که در مواردی چنین برداشتی می‌تواند، درست باشد، اما باید بدانید که ستاره‌ها تعیین‌ کننده‌ی کیفیت هتل نیستند. ستاره‌ها تنها بیانگر امکانات هتل، نظیر اندازه‌ی اتاق‌ها، وای‌فای، استخر، سالن بدنسازی و… است. بنابراین این احتمال وجود دارد، در صورت اقامت در یک هتل پنج ستاره، سرویس یا غذایی درخور هتل یک ستاره، دریافت کنید.

  1. بهترین اتاق را بخواهید 

اگر به «کلستروفوبیا» مبتلا هستید و از حضور در یک اتاق تنگ و بسته حس بدی پیدا می‌کنید، از مسئول پذیرش بخواهید که اتاق مناسبی در اختیارتان قرار دهد؛ جایی که قطعاً فضای خلوت بیشتری نصیب‌تان خواهد شد. البته اگر صبر کنید تا سر مسئول پذیرش خلوت شود، بعد درخواست‌تان را مطرح کنید، شانس موفقیت‌تان چند برابر خواهد شد.

  1. معلوم است که اتاق با اتاق فرق دارد!

«بهتون اطمینان می‌دم که اینجا همه‌ی اتاقا مثل همند». این یکی از دروغ‌هایی است که در هتل به شما تحویل می‌دهند. شکاک نباشید، اما در جریان باشید که حتماً اتاقی در کنجی، گوشه‌ای، جایی هست که کمی از بقیه‌ی اتاق‌ها بزرگتر است یا حمام بزرگتری با دو سینک دارد یا لااقل چشم‌اندازش خاص است. دلیلش هم تفاوت‌های کوچکی‌ست که در مرحله‌ی طراحی و کشیدن نقشه‌ی ساختمان وجود داشته.

اگر می‌خواهید،درطول اقامت‌تان در هتل سرویس مناسبی دریافت کنید، یک راهش این است که در زمان ورود، یک ۲۰ دلاری را با احترام روی میز بگذارید و به مسئول پذیرش بگویید: «ممنون می‌شم کمک کنید، اقامت دلنشینی داشته باشم.» ممطئن باشید، اگر هتل، اتاق متفاوتی هم نداشته باشد، مسئول پذیرش در ازای انعامی که به او داده‌اید، تا آخرین روز اقامت‌تان هر کاری از دستش بربیاید، از تماشای رایگان فیلم گرفته تا استفاده‌ی رایگان از مینی‌بار و امکانات ویژه در اتاق و… برای راحتی شما انجام خواهد داد.

  1. حواس‌تان به امنیت‌تان در هتل باشد

یکی از ۷ نکته‌ی مهم درمورد هتل‌ها که باید حواستان به آن باشد، مسئله‌ی امنیت است. وقتی وارد اتاق می‌شوید، احساس می‌کنید، جای‌تان امن است، البته طبیعی هم هست، چون اتاق هتل، فضای شخصی شماست و یک علامت ساده‌ی «لطفاً مزاحم نشوید» در پشت در، همه‌ی چیزی‌ست که برای بیرون نگه‌داشتن کل دنیا نیاز دارید. توصیه می‌کنیم، بیش از اندازه روی امنیت اتاق حساب نکنید. بهتر است خودتان هم کمی حواستان را جمع کنید و همه‌ی امور را بسنجید. اگر کسی در اتاق‌تان را زد و او را نمی‌شناختید، در را باز نکنید، حتماً برای هماهنگی با پذیرش تماس بگیرید. وقتی هم از اتاق بیرون می‌روید، می‌توانید، تلویزیون‌تان را روشن بگذارید تا احتمال ورود دزد به اتاق‌تان پایین بیاید.

  1. کلید مشکل‌تان دست مسئول پذیرش است

اگر در مدت اقامت‌تان در هتل مشکلی پیش آمد یا از چیزی ناراضی بودید، حتماً آن را به‌صورت حضوری یا تلفنی به پذیرش منتقل کنید، اما در عین حال به‌یاد داشته باشید در بیشتر موارد، تقصیری متوجه مسئول پذیرش نیست. بنابراین، به‌صورت خلاصه و مودبانه مشکل‌تان را بیان کنید، اگر راه‌حلی به ذهن‌تان می‌رسد، به‌طور صریح بیان کنید و سپس بپرسید که برای حل مشکل، دقیقاً باید با چه کسی صحبت کنید. معمولاً میز پذیرش قادر خواهد بود، به‌سرعت مشکل‌تان را حل کند یا حداقل مثل یک کانال هدایت‌کننده، شما را به سمت حل مشکل سوق بدهد.

  1. هوشمندانه انتقاد کنید

اگر حس کردید، مشکل‌تان از نظر مسئول پذیرش مهم نیست و فقط سر تکان می‌دهد و «بله، بله» می‌کند، کافی‌ست خیلی مودبانه و در آرامش اسمش را بپرسید. در چنین شرایطی هیچ‌چیز برای کارمند هتل، سخت‌گیرانه‌تر از این نیست که توسط مسافران به‌اسم شناسایی شود. حواستان باشد، چه با حرف‌ها و چه با لحن‌تان او را نترسانید یا تهدید نکنید، فقط یک اشاره‌ی مودبانه در پایان کافی‌ست: «ممنون از کمک‌تون. پس من باز سر می‌زنم ببینم مشکل حل شده یا نه “تامی”. اسم‌تون رو درست گفتم دیگه، نه؟»

  1. انعام را فراموش نکنید؛ آخرین نکته‌‌ی مهم درمورد هتل‌ها

خدمتکارها یکی از سخت‌ترین شغل‌ها را در هتل دارند. درست است که بعضی هتل‌ها، سیاست «انعام ممنوع» را به پرسنل‌شان آموزش می‌دهند، اما انعام‌دادن یک رفتار بزرگ‌منشانه است؛ به‌خصوص وقتی که از سرویسی که دریافت کرده‌اید، رضایت دارید. انعام‌دادن برای هر سرویسی (دربان، بوفه، سالن آرایشگاه و…) عرف خودش را دارد، مثلاً یک یا دو دلار برای پارک‌کردن ماشین‌تان یا تاکسی‌گرفتن (و حتی کمی بیشتر اگر با چتر شما را تا نزدیک تاکسی همراهی کرده باشد). مقدار تقریبی انعام به خدمتکاران، در هتل سه ستاره ۵ دلار، در هتل چهار ستاره ۱۰ دلار و در هتل پنج ستاره ۲۰ دلار است. فقط یادتان باشد که انعام‌دادن یک کار اجباری نیست و شما باید از صمیم قلب این‌کار را بکنید.

لذت سفر، با رعایت همین چند نکته‌ی مهم درمورد هتل‌ها دور از دسترس نخواهد بود. سفر خوبی داشته باشید.

برای مشاهده همه هتل های استانبول طرف قرار داد باشرکن مارس گلوبال کلیک کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *